وانکارد، یک کارت با یک دنیا جایزه

مقالات و مطالب

دسته بندی مقالات و مطالب

برای ایجاد تجربه‌ای شگفت‌انگیز جهت پیدا کردن مشتریان (چسبنده یا وفادار) لازم است به بازخورد مشتریان گوش دهید. مشتریان شما همچون گنجینه‌ای از اطلاعات هستند؛ اطلاعاتی بیشتر ازآنچه فکرش را کنید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا محصول و خدمات بهتر، درنتیجه ارزش بیشتری ارایه کنید. ناراضی‌ترین مشتریان شما، بزرگترین منابعی هستند که می‌توانید از آنها بیاموزید. ( بیل گیتس) با گوش دادن به بازخورد مشتریان می‌توانید روابط مستحکم‌تری ایجاد کنید، رضایتمندی مشتری را افزایش و ریزش مشتریان را کاهش دهید. اما قبل از آشنایی با ۱۹ استراتژی کاربردی برای دریافت بازخورد مشتریان، می‌خواهم زمینه را فراهم کرده و کمی بیشتر توضیح دهم که چرا گوش دادن به بازخورد مشتریان اهمیت دارد و برخی از منافع ملموس این کار را، برای کسب‌وکارتان شرح دهم.

برای ایجاد تجربه‌ای شگفت‌انگیز جهت پیدا کردن مشتریان (چسبنده یا وفادار) لازم است به بازخورد مشتریان گوش دهید. مشتریان شما همچون گنجینه‌ای از اطلاعات هستند؛ اطلاعاتی بیشتر ازآنچه فکرش را کنید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا محصول و خدمات بهتر، درنتیجه ارزش بیشتری ارایه کنید. ناراضی‌ترین مشتریان شما، بزرگترین منابعی هستند که می‌توانید از آنها بیاموزید. ( بیل گیتس) با گوش دادن به بازخورد مشتریان می‌توانید روابط مستحکم‌تری ایجاد کنید، رضایتمندی مشتری را افزایش و ریزش مشتریان را کاهش دهید. اما قبل از آشنایی با ۱۹ استراتژی کاربردی برای دریافت بازخورد مشتریان، می‌خواهم زمینه را فراهم کرده و کمی بیشتر توضیح دهم که چرا گوش دادن به بازخورد مشتریان اهمیت دارد و برخی از منافع ملموس این کار را، برای کسب‌وکارتان شرح دهم.

وقتی فقط ۳۰ ثانیه زمان دارید، چگونه می‌توانید مردم را به خودتان علاقه‌مند کنید؟ فرقی نمی‌کند کجا باشید: در مصاحبه استخدامی، در حال شبکه‌سازی در یک مهمانی، یا در آسانسوری که سرمایه‌گذاری درست کنار شما ایستاده است. درهرصورت، توانایی متقاعد کردن سریع دیگران و اثبات اینکه شما جالب‌ترین فردی هستید که تابه‌حال ملاقات کرده‌اند، کار آسانی نیست. پاول مک‌دونالد، مدیر ارشد اجرایی در شرکت کاریابی Robert Half ، می‌گوید: «بیشتر مردم نمی‌توانند کارهایی را که انجام داده‌اند، به شکل مؤثری بیان کنند. آن‌ها عادت ندارند کارهایشان را در گزارش‌های صوتی یا تصویری در کنفرانس‌ها ارائه دهند.» در این مقاله، مک‌دونالد هشت مرحله را برای آماده کردن یک ارائه آسانسوری فوق‌العاده بیان می‌کند:

بیشتر فروشندگان همه ی انرژی شان را برای ایجاد سرنخ صرف می کنند و چشم هایشان را بر روی با ارزش ترین دارایی خود یعنی مشتریان فعلی می بندند. بهر حال ارتباط مجدد بعد از چند ماه با مشتریان فراموش شده کار آسانی نخواهد بود. آنها ممکن است احساس ناخوشایند و ناراحتی نسبت به اینکه چرا بیشتر فروشندگان در تعامل مجدد با آنها شکست می خورند داشته باشند. اگر بیاموزید فعالانه و منظم با مشتریان فعلی تان در تماس باشید " شما از رقابت جدا خواهید شد" و راهی برای فروش بیشتر در این فرایند خواهید یافت.

پذیرندگان اولیه، گروه بسیار خاصی از مشتریان هستند که برای هر کسب‌وکاری حکم طلا را دارند. این مشتریان برای خرید محصول نیازی به توصیه و ارجاع ندارند. آن‌ها می‌دانند که خطاهایی ممکن است وجود داشته باشد، اما صبورند، به موفقیت شرکت علاقه‌مند هستند و تمایل دارند در ازای محصول یا خدمت شما پول پرداخت کنند.

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است كه با خود این جملات را می‌گوییم: حدس می‌زنم كه فروشنده دروغ می‌گوید؛ یا احساس می‌كنم آنچه فروشنده در مورد ویژگی‌های كارش یا محصولات بیان می‌کند، واقعیت ندارد. این گونه برداشت‌های مشتری زمانی اتفاق می‌افتد که زبان بدن فروشنده و گفتارش با هم مطابقت ندارند.

چهار استراتژی موثر که منجر به وفاداری به برند می شوند- بخش دوم: استفاده از رسانه های اجتماعی

چهار استراتژی موثر که منجر به وفاداری به برند می شود – بخش اول: استفاده از تکنولوژی برای ایجاد یک رابطه بهتر