نرخ بیش فروشی را چگونه اندازه گیری کنیم؟

در قسمت اول و دوم شیوه های اندازه گیری وفاداری مشتری شاخص nps و نرخ خرید مجدد مشتری مورد بررسی قرار گرفت. در این مقاله می خواهیم به اندازه گیری نرخ بیش فروشی بپردازیم تا با استفاده از آن بتوانیم وفاداری مشتریانمان را بسنجیم.

نرخ بیش فروشی می خواهد توانایی یک شرکت را در فروش سایر محصولات خود به مشتریانش بسنجد. به طور مثال اگر ما یک رستوران داشته باشیم و هر چند وقت یکبار در منوی خود غذایی جدید عرضه کنیم، افرادی که به واسطه خوردن غذاهای ما و رضایت از آنها با ورود غذای جدید به منوی ما آن را نیز سفارش دهند یک فروش رو به بالا رخ داده است. یا زمانی که ما یک مایع ظرف شویی خوب تولید کرده ایم و با استقبال مواجه شده باشد، و پس از آن محصول  شامپوی تازه تولید شده ما نیز با استقبال مواجه شود یعنی فروش روبه بالا اتفاق افتاده است. برای محاسبه نرخ فروش رو به بالا یا نرخ بیش فروشی کافی  است تعداد مشتریانی که از شما چند محصول خریداری می کنند را بر مشتریانی که تنها یک محصول از شما می خرند تقسیم کنید.

شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با ابزارهای وفاداری مشتری به مطالعه مطالب بیشتر در بخش بلاگ بپردازید.