بخش دوم

 از رسانه های اجتماعی برای نشان دادن ارزش برند و قدردانی از مشتریان استفاده کنید.

یکی از موثرترین راه های برای وفاداری به برند شما استفاده از رسانه های اجتماعی می باشد. امروزه تقریبا هر برندی یک صفحه ی رسمی در پلت فرمهای شناخته شده شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام ، گوگل پلاس و ..دارد. بنابراین، استفاده از فرصت های ناشی از این رسانه جدید نیازمند دانشی عمیق تر از نحوه درگیر شدن مشتریان با گونه های مختلف رسانه وآنچه که نهایتا برای برند به ارمغان می آورند می باشد. مطالبی که در ادبیات بازاریابی آمده است حاکی از آن است که درگیری مشتری با برند وابستگی عمیقی به محیط و بستر برقراری ارتباط مشتری با برند دارد.

هنگامی که برندها قدردانی خود را از مصرف کنندگان در رسانه های اجتماعی نشان می دهند، این امر به ایجاد وفاداری به برند کمک می کند و این مشتریان پس از آن به عنوان سفیر وفاداری به نام تجاری خود در سراسر رسانه های اجتماعی تبدیل می شوند. پاسخ دادن به یک پیام شخصی یا اظهار نظر در مورد پیام های افراد در رسانه های اجتماعی راه عالی برای انعطاف پذیری یک نام تجاری و تقویت رابطه است.

در اینجا یک نکته مثبت وجود دارد: سازمان شما احتمالا دارای یک سری مدافعان نام تجاری تان می باشد، که دائما در رسانه های اجتماعی مشارکت دارند. بنابراین، فراتر از واکنش های معمولی و با یک هدیه ویژه یا ارتقاء آنها در جایگاه باشگاه مشتریانتان انها را شگفت زده نمایید.